ANNONS

E-handel med ridkläder - från 0 till 40 miljoner på 3 år

Denna gång intervjuar jag Madelene Törnblom från Maya Delorez. Madelene startade företaget när hon var 21 år gammal utan någon som helst erfarenhet av varken inköp, marknadsföring eller e-handel. På tre år lyckades hon med envishet och hårt arbete växa bolaget till 40 miljoner kronor i omsättning.

I detta avsnitt träffar Jonny Rosengren, Madelene Törnblom, som är CEO och Grundare av Maya Delorez. Detta imponerande bolag säljer ett unikt sortiment av kvalitativa ridkläder anpassade till den aktiva ryttaren.

I intervjun får vi höra hur hon med hjälp av Google och YouTube sourcade produkter och byggde upp e-handeln helt på egen hand. Madelene berättar även om hur namnet kom till, hur hon strategiskt arbetar med Sociala Medier och om hur hon aktivt arbetar för att vara nära sina kunder.

Hon ger i intervjun också följande tre råd till andra som vill skapa en framgångsrik e-handel.

- Ha en stark produkt som du tror på.

- Satsa på content och håll koll på trender.

- Satsa 110% på din verksamhet och våga tro på dig själv.

Mer om råden (och ett bonusråd) hör du i avsnittet. Lyssna här eller där poddar finns. 

Medverkande: Madelene Törnblom
Podcastvärd: Jonny Rosengren
Producent: E-commerce Recruit - rekrytering inom e-handel

Upptäck spännande poddar om e-handel, retail och andra relevanta ämnen för alla som arbetar inom e-handel. Poddarna på Ehandel produceras av externa aktörer och täcker olika aspekter av e-handel. Vill du synas i listan? Kontakta oss nedan.