Fredrik Palm, som är både VD och delägare på Desenio, kom in i verksamheten 2016 när bolaget endast omsatte 28 miljoner kronor. Med inspiration och tydligt fokus så landade de för 2019 på 600 miljoner kronor i omsättning. Han ser tydliga förändringar i sökbeteende till följd av Covid-19, men i slutändan så har det lett till en ökad försäljning i verksamheten. I podden berättar han om deras nyckel till framgång och deras strategi för att ta sig ann nya länder. Vi pratar mycket om deras generella bolagsstrategi, hur de marknadsför sig i nya länder och om hur de använder influensers för att skapa kännedom om deras varumärke.
Fredrik avslöjar också hur han skulle ha startat bolaget om han fått göra om det idag. Missa inte heller Fredriks råd till de som vill starta en framgångsrik e-handelsresa.
Medverkande: Fredrik Palm
Podcastvärd: Jonny Rosengren
Producent: E-commerce Recruit, specialist på e-handelskompetenser