ANNONS

CHIMI Eyewear - så skapade de ett framgångsrikt koncept

I detta avsnitt träffar vi Daniel Djurdjevic som tillsammans med Charlie Lindström grundade CHIMI. Bolaget designar och säljer glasögon i exklusiv design men till rimliga priser. Bolaget grundandes 2016 och har nu efter fem års kämpande uppnått en omsättning på cirka 65 miljoner kronor.

Framgångsfaktorer har varit aktivt arbete med sociala media och influens marketing. De har också arbetat mycket med PR och annorlunda partners såsom Christer Fuglesang och Kalles Kaviar. I intervjun berättar Daniel om deras marknadsstrategier och om hur de resonerar kring content och varumärkesbyggande.

Vi ställde även vår klassiska fråga till Daniel där han ger tre stycken råd till den som vill starta en framgångsrik e-handel;

  • Just do it – planer och strategi är bra men det viktigaste är att bara köra och arbeta hårt.
  • Anställ seniora kompetenser som verkligen kan mer än du själv. Att snåla när det gäller kompetens kan äventyra ert koncept.
  • Start with a brand - du måste kunna särskilja dig och skapa ett värde utöver endast pris

Medverkande: Daniel Djurdjevic
Podcastvärd: Jonny Rosengren
ProducentE-commerce Recruit - rekrytering inom e-handel

Upptäck spännande poddar om e-handel, retail och andra relevanta ämnen för alla som arbetar inom e-handel. Poddarna på Ehandel produceras av externa aktörer och täcker olika aspekter av e-handel. Vill du synas i listan? Kontakta oss nedan.