Den här veckan gästas Influencer Marketing Talks av Johanna Andrén, marknadschef på Tre, för att utforska vad som krävs för att bygga ett starkt och differentierat varumärke i den konkurrensutsatta telekombranschen.
Vi diskuterar:
- Hur varumärken kan sticka ut på en överfylld marknad
- Vikten av att definiera varumärkets ”stjärna”
- Varför inspiration utanför den egna branschen kan driva innovation
Johanna delar också med sig av sitt sätt att främja en kultur av experimenterande, fatta snabba beslut och lära av misslyckanden – nyckelfaktorer för att ligga steget före i dagens snabbrörliga landskap.
Dessutom djupdyker vi i Tres stora satsning på 3Arena och varför Johanna ser det som en kraftfull strategi för både kundengagemang och intern stolthet. Och missa inte hennes insikter om varför varje marknadsföringsstrategi bör balansera strukturerad planering med djärva, oväntade vilda kort.
Om podcasten:
Influencer Marketing Talks är en av Sveriges ledande marknadsföringspoddar och den ledande podden i Europa om influencer marketing. Podden drivs av Cure Media som utsågs till "Influencer Marketing Agency of the Year" 2022. Varje onsdag släpper vi ett nytt avsnitt på ca 15 minuter med ämnesexperter och framstående personer från ledande retail- och ehandelsbolag såsom Zalando, Kappahl, Ellos, Loréal och Adidas.
Medverkande: Sanna Ă–dmark, Head of Marketing pĂĄ Cure Media och Frida Ekholm, Creative Lead pĂĄ Cure Media.
Producent: Cure Media