I veckans avsnitt fördjupar vi oss i begreppet Active Attention inom marknadsföring, och lyfter fram dess betydelse för att sticka ut ur bruset. Kristian Melå, som är medgrundare till Cure Media och har ett decenniums erfarenhet av influencer marketing, bjuder på sina värdefulla insikter. I avsnittet tas det upp:
- Vad Active Attention betyder för marknadsförare och dess vikt.
- Hur man utformar kampanjer som inte bara fångar uppmärksamheten hos konsumenterna de första kritiska sekunderna, utan också behåller den.
- Effekten av val av plattform för att behålla Active Attention, med särskilt fokus på skillnaderna mellan traditionella medier och digitala plattformar.
- Kristian ger konkreta tips till marknadsförare för att effektivt engagera sin publik.
Om podcasten:
Influencer Marketing Talks är en av Sveriges ledande marknadsföringspoddar och den ledande podden i Europa om influencer marketing. Podden drivs av Cure Media som utsågs till "Influencer Marketing Agency of the Year" 2022. Varje onsdag släpper vi ett nytt avsnitt på ca 15 minuter med ämnesexperter och framstående personer från ledande retail- och ehandelsbolag såsom Zalando, Kappahl, Ellos, Loréal och Adidas.
Medverkande: Kristian Melå och Isabelle Green, Cure Media
Producent: Cure Media