Efter ett och ett halvt års arbete lanserade The Mobile Store i våras sin nya e-handelssajt. I samband med sajtbytet hade företaget också genomfört en systemflytt från plattformen Kodmyran till Magento 2 och affärssystemet Microsoft Navision.
LÄS ÄVEN: Ny sajt för The Mobile Store: "En stark grund för vår expansion"
"Är naturligtvis glada"
Men fem månader senare står det klart att allt inte blev som vd:n Rashid Waraich och hans kollegor på The Mobile Store hade tänkt sig. Nu har företaget nämligen valt att gå tillbaka till att använda Kodmyran som plattform - ett besked som Kodmyrans vd Katrin Lundgren förstås tog emot med förtjusning.
- Vi på Kodmyran är naturligtvis glada att hälsa Rashid och The Mobile Store välkommen tillbaka till oss som kund igen, säger hon i ett pressmeddelande.
Enligt Katrin Lundgren krävs det en del av en plattform för att den ska tillmötesgå alla e-handlares önskemål.
- Det här visar tydligt hur komplext det kan vara att hantera en lite större e-handlares behov, något vi på Kodmyran har god erfarenhet av. Butiker med flera hundra tusen produkter och många försäljningskanaler kräver mer anpassning, en annan kompetensnivå, samt förståelse för driftproblematik och verksamhetsutveckling inom e-handel, sammanfattar hon, och tillägger att en fördel med just Kodmyran är att företaget själv har drivit e-handelsbutiker under flera års tid.
Större e-handlare har större krav
Katrin Lundgren tar upp att Kodmyran ska vara skräddarsytt efter e-handlaren ifråga. Och med bra och personlig service kan man som bekant komma långt.
- Ju större man blir som e-handlare, desto större krav har man på sin drift. Många tror att det bara räcker med att lägga varje butik på en egen VPS och tilldela den större resurser allteftersom, men drift med god kvalité kräver betydligt mer än så, avslutar hon.
Ehandel.se har sökt Rashid Waraich på The Mobile Store för en kommentar.