Det här är bara början, och vi ser fram emot att fortsätta vår tillväxtresa.
Expansionen får extra skjuts av att influencern och småbarnsmamman Penny Parnevik nyligen gick in som delägare med en mångmiljoninvestering.
LÄS ÄVEN: Penny Parneviks nya satsning - går in i e-handel
Som tidigare rapporterats förenades Parnevik och Lagerstedt i sitt engagemang för hållbarhet, och Penny beskrev då satsningen som ett "drömprojekt". Med den nya investeringen tar Penny en mer aktiv, operativ roll med fokus på varumärkesbyggande för att hjälpa Bammies nå ut bredare.
Jag har länge letat efter blöjor som är skonsamma mot mina barn och bra för miljön. Nu har jag äntligen hittat det självklara valet i Bammies, sa Penny Parnevik i samband med att hon blev delägare.
Siktar mot stjärnorna
Med den nationella butikslanseringen på plats har Bammies satt upp ett ambitiöst mål: att öka omsättningen från dagens 1 miljon kronor till 10 miljoner kronor under 2025. Denna tillväxt ska drivas genom bredare distribution, strategiska samarbeten och fortsatt produktinnovation – företaget har tidigare nämnt planer på att utöka sortimentet med produkter även för kvinnor.
Vi har en tydlig plan och ambitionen att förändra marknaden, säger Penny Parnevik. Genom att fortsätta utveckla vårt erbjudande och nå ut till fler konsumenter är vi övertygade om att vi kan nå vårt mål.