ANNONS

Succé för blöjbolaget: Från nätet till butikshyllan på rekordtid

Filippa Lagerstedt och Penny Parnevik
"Vi är övertygade".

Det snabbväxande blöjföretaget Bammies, med influencern Penny Parnevik som ny delägare, tar nu ett stort kliv och rullar ut sina miljövänliga bambublöjor i dagligvaruhandeln över hela Sverige. Detta med siktet inställt på en tiofaldigad omsättning under 2025.

Bara två år efter lanseringen har Bammies lyckats med vad få i branschen klarar – att säkra en plats på hyllorna i den svenska dagligvaruhandeln.

Att vi på så kort tid lyckats ta oss in i dagligvaruhandeln är en enorm framgång och visar att marknaden verkligen efterfrågar våra produkter, säger Filippa Lagerstedt, grundare av Bammies, och fortsätter:

ANNONS

Det här är bara början, och vi ser fram emot att fortsätta vår tillväxtresa.

Expansionen får extra skjuts av att influencern och småbarnsmamman Penny Parnevik nyligen gick in som delägare med en mångmiljoninvestering.

LÄS ÄVEN: Penny Parneviks nya satsning - går in i e-handel

Som tidigare rapporterats förenades Parnevik och Lagerstedt i sitt engagemang för hållbarhet, och Penny beskrev då satsningen som ett "drömprojekt". Med den nya investeringen tar Penny en mer aktiv, operativ roll med fokus på varumärkesbyggande för att hjälpa Bammies nå ut bredare.

Jag har länge letat efter blöjor som är skonsamma mot mina barn och bra för miljön. Nu har jag äntligen hittat det självklara valet i Bammies, sa Penny Parnevik i samband med att hon blev delägare.

Siktar mot stjärnorna

Med den nationella butikslanseringen på plats har Bammies satt upp ett ambitiöst mål: att öka omsättningen från dagens 1 miljon kronor till 10 miljoner kronor under 2025. Denna tillväxt ska drivas genom bredare distribution, strategiska samarbeten och fortsatt produktinnovation – företaget har tidigare nämnt planer på att utöka sortimentet med produkter även för kvinnor.

Vi har en tydlig plan och ambitionen att förändra marknaden, säger Penny Parnevik. Genom att fortsätta utveckla vårt erbjudande och nå ut till fler konsumenter är vi övertygade om att vi kan nå vårt mål.

ANNONS
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Just nu
3 mån för 99 kr

Få de senaste nyheterna inom e-handel – analyser, insikter och affärskritisk information. Allt på ett ställe!

Därefter 299 kr/mån. Priset är exkl. moms.