Julen är ju överraskningarnas tid. Och julkalendrar har blivit ett återkommande inslag i handeln. För fem år vässade Pen Store sina affärspennor och släppte en egen julkalender. De var därmed rätt tidigare på kalendertåget.
Med vadå? Jo, med pennor förstås, men också med ”andra kreativa ting”. Mer exakt vad det innebär framgår inte av pressmeddelandet. Och nu är det dags för årets upplaga.
Att svenskarna har mindre pengar i plånboken råder det inget tvivel om. Samtidigt ökar intresset för Pen Store och våra produkter. Vi kan inte tolka det på annat sätt än att svenskarna fortsatt törstar efter kreativt skapande. Detta är skälet till att vi valt att producera fler julkalendrar än någonsin. Hela 10 000 kalendrar släpper vi – och de kommer sälja slut även i år, kommenterar vd:n och grundaren Jacob Bergström.
Säljer till hela Norden
Pen Store har sålt pennor och konstnärsmaterial på nätet sedan 2010. Man har även en fysisk butik på Hornsgatan på Södermalm i Stockholm. På nätet återfinns Penstore på övriga nordiska marknader, samt på ytterligare några marknader i Europa. Och allt hanteras och skeppas från bolagets kontor och lager i Västberga i huvudstadens södra delar.
Många års hårt arbete från hela teamet på Pen Store har lagt grunden för fortsatt stabil tillväxt även i svårare konjunktur. Vi förnyar oss konstant och väljer sällan den enkla vägen. De senaste årens kreativa kampanjer, såsom Pen Store Talents, är exempel på detta – och julkalenderns utveckling är något av kronan på verket, avslutar Jacob Bergström.