ANNONS

Peg Parnevik lanserar eget varumärke och e-handel - signar Lyko

”Farmors badrumsskåp”.

Igår hade artisten Peg Parnevik sitt lanseringsevent för sitt nya varumärke Peggy World. Varumärkets två produkter - färgglada finn- och munsårsplåster - visar tydligt att företaget ska rikta sig mot skönhetsbranschen. Beskrivningen av verksamheten hos Bolagsverket bekräftar även detta.

Bolaget skall bedriva handel med make up, parfymer, hudvård, hårvård och kroppsvård samt idka därmed förenlig verksamhet, står det i dokumenten.

Förutom ett fysiskt lanseringsevent öppnade man också portarna till varumärkets e-handel igår. Och kort därefter var alla produkter slutsålda, skrev Peggy World på Instagram.

ANNONS

Men hos Lyko, som är varumärkets enda återförsäljare, verkar de fortfarande finnas kvar.

Jag vill att Peggy World ska stå för mer än bara pimple patches eller hudvård. Det är ytterligare ett sätt att uttrycka sig, leka med sin hudvårdsgarderob, och sätta stämpel på ens stil och personlighet. Det är lite ”farmors badrumsskåp” att köra transparent och basic, säger Peg Parnevik till Lyko.

På frågan om vilka andra produkter företaget har i pipen svarar Peg:

Det kommer nya färger och former! Det får jag avslöja. Och det heter ju Peggy World, så det blir absolut en värld fylld med allt möjligt i framtiden… men just nu: my lips are sealed.

Bolaget registrerades i oktober i år.

Izabella Borowska
izabella@ehandel.se