Den svenska betallösningen iZettle, som köptes av PayPal för 19 miljarder, har tagit in Klarnas in-store lösning i sin tjänst. iZettle bekräftar upplägget men hänvisar till sin sajt för mer information.
Ja, vi erbjuder Klarna som en betallösning in-store i Sverige, Danmark och Finland, skriver Mimmi Andersson, Communications Lead på iZettle, till Ehandel.
Enligt Klarna så inleddes samarbetet i höst.
Detta är ett nordiskt samarbete där utrullningen påbörjades under hösten, konstaterar Niklas Gillström, Head of Press på Klarna.
Enligt Klarna har 10 000 handlare aktiverat Klarna via iZettle sedan starten.
Vi ser fram emot att fördjupa vårt samarbete med iZettle då vi delar en vision om att stödja småföretagare genom att erbjuda en enastående in store-lösning. Svenskar ligger generellt i framkant när det gäller att betala för sin shopping digitalt och detta kommer att stärka den trenden ännu mer, säger Niklas Gillström.
Hur går det för Klarnas satsningar i den fysiska betalvärlden?
Vi ser en en växande efterfråga på våra in-store-lösningar och en drivande faktor är att både handlare och konsumenter vill använda Klarnas smidiga betallösningar även när de handlar i fysisk butik. Butikerna växer genom ett starkare erbjudande gentemot kund genom att förbättra shoppingupplevelsen och många konsumenter har vant sig vid att shoppa via Klarna och vill även göra det i fysisk butik, svarar Niklas Gillström.
Klarna in-store ska vara tillgängligt för alla som använder iZettle Go och man ska enkelt kunna aktivera betalmetoden i sina inställningar.