E-handeln mellan företag ligger fortfarande efter den mellan företag och konsument, men den är under utveckling och allt fler B2B-företag satsar nu på e-handel.
Nu tar även Paul Hall, som bland annat säljer industriemballage, städprodukter, servering & catering, butiksemballage samt kontorsmateriel, klivet ut på nätet med en ny e-handelssajt, Paulhall.se.
– Det är viktigt att ge våra kunder service i toppklass. Genom webbutiken får våra kunder möjlighet att handla från hela vårt breda sortiment, när och var det passar dem. Det är enkelt och sparar tid för våra kunder, säger Robert Stenvall, VD på Paul Hall.
Nya möjligheter
För tillfället är det endast registrerade kunder som kan handla i nätbutiken men inom kort kommer man även att öppna upp kassan för företag som inte är kunder, och låta dem betala direkt med kort.
Och för de som är registrerade ska det nu bli enklare att göra sina inköp. Bland annat genom kundunika priser, möjlighet att spara favoritlistor och komma åt kundunika produkter, exempelvis tryckta kartonger i kundanpassade format eller inslagningspapper med kundens profiltryck på.
Paul Hall är ett av 13 företag som ingår i Nyblomgruppen och inom kort kommer ytterligare bolag att ta steget ut på nätet.
– Med vår nya webbplattform får våra bolag helt nya möjligheter att snabbt och enkelt gå ut med kampanjer och erbjudanden till både nya och befintliga kunder. Paul Hall är först ut på vår nya e-handelsplattform men ytterligare tre av våra bolag är redo att öppna upp sina nya e-handelssajter i mars/april. Innan sommaren räknar vi med att ha ytterligare två bolag igång på webben, säger Fredrik Löfström, digital marknadskommunikatör för Nyblomgruppen.