ANNONS

Patrik Weiland byter jobb: "Behöver ny utmaning"

Patrik Weiland byter jobb: "Behöver ny utmaning"
Patrik Weiland på väg mot nya äventyr
Foto: CoolStuff

Lämnar CoolStuff för jobb som kundservicechef hos CDON.

ANNONS

CoolStuffs kundtjänstansvarige Patrik Weiland har etablerat sig som en profil inom e-handelsvärlden, och under de senaste åren har han gått i täten i allt från debatter med PostNord till nya upplägg för ändrat förfogande.

"Kan spela pianot med bakbundna händer"

Efter ett decennium i sin roll på CoolStuff känner han dock att det är dags att gå vidare. I dag meddelar han på Twitter att han bara har ett fåtal dagar kvar på sin nuvarande arbetsplats innan det är dags att börja på ett nytt företag.

- Konstig vecka. Efter nästan 10 år på CoolStuff jobbar jag mina sista 3 dagar, sen väntar nya spännande äventyr på CDON! skriver han i en tweet.

Varför ska du byta jobb?

- Jag personligen behöver en ny utmaning! Jag har haft 10 fantastiska år på CoolStuff men känner att jag kan spela pianot med bakbundna händer och med ögonen förbundna, förklarar han i ett mail till Ehandel.se.

"En spännande uppgift"

Nyligen presenterades Qliro Groups årsrapport för 2016, och VD:n Marcus Lindqvist tog upp CDON Marketplace som en av de delar som bolaget skulle satsa på framöver. 

Vad tycker du ska bli mest spännande med ditt nya jobb?

- Det skall bli extremt roligt att sätta tänderna i de möjligheter och utmaningarna som finns på CDON. Jag ska med min erfarenhet bidra till att strukturera och förbättra CDONs kundservice. Det är en kul resa och spännande uppgift som jag ser fram emot att lösa, säger Patrik Weiland.

Patrik Weiland tillträder sin nya tjänst den 1 mars.

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se