ANNONS

Passerade 4 miljoner i Stockholm - nu väntar stor expansion

Christopher Heybroek, grundare och vd pĂ¥ Picsmart

Vill erövra Norden.

ANNONS

Logistikbolagen fortsätter att skala upp i rask takt. Näst pĂ¥ tur är Picsmart, som levererar matvaror frĂ¥n de lokala butikerna hem till sina kunder pĂ¥ som mest 45 minuter.

En tjänst som inleddes innanför tullarna i Stockholm, men nu ocksĂ¥ breddas utanför dessa och till ytterligare städer i landet. Bolaget uppger att omsättningen ökat med 500 procent under 2021 - och ska sĂ¥ledes ha passerat 4 miljoner. Nu kliver man in i Ă–rebro och Göteborg.

Det stannar dock inte där. MĂ¥lsättningen är nämligen att gĂ¥ in även i flera nordiska länder.

De största anledningarna varför folk historiskt i liten utsträckning handlat mat pĂ¥ nätet har varit brist pĂ¥ tillgänglighet och personlighet. Vi är glada och stolta över att lösa dessa problem med att erbjuda ett personligt plock frĂ¥n ett fullt sortiment, där kunden själv har möjlighet att välja sina varor utifrĂ¥n dennes preferenser i realtid, samt att inte behöva planera när leveransen ska komma. Kunden kan beställa och fĂ¥ sina kassar inom 45 minuter. Nu ser vi fram emot att erbjuda denna tjänst vidare i Sverige och Norden, säger Christopher Heybroek, grundare och vd pĂ¥ Picsmart, i ett uttalande.

Picsmart lanserades 2019, omsatte under 2020 drygt 849 000 kronor och gjorde dĂ¥ även en förlust pĂ¥ 1,8 miljoner kronor.

Nils Lund
nils@ehandel.se