ANNONS

Partykungen nära 10 000 order: “Tyvärr hann vi inte få iväg allt”

joel svensson, partykungen
Joel Svensson, vd och grundare

Räknar med att krossa 70 miljoner.

ANNONS

Häromdagen så skrev Partykungens vd Joel Svensson följande i sociala medier:

Jag behöver din hjälp! Idag är vi en hårsmån ifrån att nå den magiska gränsen 10 000 ordrar. Har du inte köpt din Halloween-outfit ännu? Använd följande länk så får du 20 procent rabatt på ditt köp. Dela gärna vidare.

E-handeln var uppenbarligen på väg mot ett nytt rekord och vi vände oss till Joel för att höra hur det gick efter hans bedjan. Först förtydligar han för oss att vissa misstolkat det som att Partykungen var på väg att få in 10 000 beställningar på en dag, men det ska “endast” handla om order som lämnar lagret.

Lyckades man nå drömgränsen?

Hade vi fått iväg alla ordrar som kom in fram till deadline så hade vi hamnat på 9800 ordrar men tyvärr hann vi inte få iväg allt och landade på 8669 stycken, säger Joel Svensson, men tillägger också:

Vilket är nytt rekord!

"Den första riktiga fest-högtiden post-corona"

Så trots att man inte hann få iväg allt så uppnådde företaget en ny milstolpe.

Hur går Halloween-försäljningen överlag?

I övrigt skulle jag säga att Halloween-försäljningen går riktigt bra i år med en uppgång på cirka 35 procent jämfört med i fjol. Det märks att det är den första riktiga "fest-högtiden" post-corona och många passar på att ses igen, säger Joel Svensson.

Joel berättar att Partykungen nu räknar med att öka omsättningen till 72 miljoner kronor under oktober månad, vilket kan jämföras med 54 miljoner samma period i fjol.

Och vad är det som kunderna allra helst vill ha?

Årets i särklass populäraste sökning i maskerad-kategorin är Netflix-serie Squid Game. Där har vi fått flyga hem ett gäng masker och dräkter i efterliknande design, avslöjar Joel Svensson.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se