Parelle grundades 1962 och har i dag ett 20-tal medlemsägda butiker och salonger i Sverige och ska vara landets största kedja för skönhetsbehandlingar. Företaget är också en av de största kedjorna för parfym och skönhetsprodukter. När företaget nu firar sitt 50 års jubileum passar man på att lansera Parelle.se, något man kallar Sveriges första skönhetsbutik på nätet.
Där ska man kunna läsa om de senaste skönhetsnyheterna, bli inspirerad av de redaktionella artiklarna, boka behandlingar, samt bli guidad av deras expertkundtjänst bestående av hudterapeuter, makeup-artister och frisörer för personlig rådgivning.
– Vår målsättning är att guida konsumenten i skönhets-djungeln genom att erbjuda den bästa rådgivningen och de bästa produkterna. med Parelle.se vill vi skapa känslan av att bläddra i ett skönhetsmagasin där man både kan hitta sina favoritprodukter men även bli inspirerad och få experttips, säger marknadsdirektör Susanne Najafi.
Ska bli marknadsledande på nätet
Ambitionen med den nya e-handeln är hög och man vill att det personliga bemötande som man får i en Parelle-butik, även ska genomsyra shoppingupplevelsen på nätet. Man vill bland annat testa helt nya aktiviteter, som exempelvis live make-up rådgivning via videokonferenser.
– Vi vill bana vägen för en ny typ av shopping kring skönhet på nätet som inte bara är inriktad på prisjämförelser. Vi vill skapa en unik shoppingupplevelse som är starkt kopplad till rådgivning och expertis. Vi vill göra det som ingen har gjort förut, allt för att inspirera och skapa riktigt värde för våra konsumenter, säger Susanne Najafi.
Parelle saluför i dag över 25 000 artiklar inom skönhetskategorin och man planerar att utöka sortimentet ytterligare och siktar på att bli marknadsledande på nätet inom skönhet.
– Det du ser idag är bara början Parelle.se kommer inom en framtid att ha Sveriges mest kompletta sortiment av parfym, professionell hudvård, makeup och grooming, med både storsäljare och nischade produkter. Antalet nya produkter kommer att öka varje vecka och inom kort kompletteras det även med frisörprodukter, säger Susanne Najafi.
Källa: Press