Sport- och fritidoutleten online, Sportlala.se, grundades i början av 2013 och har idag mer än 110 000 medlemmar. Medlemskapet är centralt i företagets affärsmodell då kunder måste registrera sig för att kunna handla på sajten och få tillgång till outletens priser.
LÄS ÄVEN: Sportlala tar in fem miljoner - ska satsa på friluftsliv
2016 rekryterade Sportlala Team Sportias vd och senast skrev vi om bolaget när de 2017 tog in fem miljoner i riskkapital, för att bygga ut sin sajt. Sedan dess har vi inte hört så mycket från sportaktören, men nu meddelar de att "en helt ny version av Sportlala.se är igång".
I ett pressmeddeande skriver outletklubben att de ska utmana prisjämförelsesajterna, men exakt hur företaget vill göra detta Ã¥terstÃ¥r att se.Â
– Prisjämförelsesajter har egentligen bara konkurrerat med varandra, där olika e-handelssidor i sin tur konkurrerar pÃ¥ plattformar som Prisjakt och PriceRunner. Enligt Sportlala är det pÃ¥ tiden att prisjämförelsesajterna i sig fÃ¥r konkurrens, i det här fallet inom sportmode, skriver företaget i ett pressmeddelande.Â
LÄS ÄVEN: Sportlala växlar upp med Team Sportias förre VD