Tyska Outfittery lanserades för drygt fyra år sedan och kan beskrivas som en personlig shoppingtjänst för män på nätet. E-handlaren finns idag i åtta länder och säger sig ha mer än 400 000 kunder.
Företaget har även lockat till sig en hel del riskkapital. Bland annat våren 2015 då Outfittery plockade in drygt 170 miljoner kronor, en investeringsrunda som svenska Northzone deltog i.
Nu fyller bolaget på med ytterligare 22 miljoner dollar, cirka 186 miljoner kronor, rapporterar den tyska tidningen Handelsblatt.
Inte den första e-handlaren
Investeringsrundan leddes av Londonbaserade Octopus Ventures men även denna gång finns det svenska riskkapitalbolaget med på tåget. Northzone är inte främmande för att satsa pengar i e-handelsbolag och har tidigare bland annat in investerat i Footway, Fyndiq och i höstas i fast fashion-bolaget Lesara.
Med den senaste investeringsrundan har Outfittery nu lockat till sig drygt 60 miljoner dollar, strax över en halv miljard kronor.