Onlinepizza och Hungrig.se är snart ett minne blott. De två mattjänsterna blir i stället en del av Foodora. Det är ägarna Delivery Hero Sverige som nu slår ihop sina tidigare tre olika varumärken till ett och samma. Det innebär en enad logistik, teknik, personal och utveckling, meddelar bolaget.
Vi har tre starka varumärken som presterat bra på marknaden. Men att driva flera varumärken är kostsamt. Nu samlar vi all erfarenhet och kraft i ett gemensamt varumärke. Nya Foodora kommer att bli starkare än alla tre varumärken separat, säger Samir Bachkami, vd för Delivery Hero Sverige, i ett pressmeddelande.
Sammanslagningen innebär också att Foodora numer har totalt 4000 anslutna restauranger på över 270 orter. Strategin beskrivs som en ”offensiv satsning på Foodora”. Man räknar även med expansion och att anställa ytterligare medarbetare under 2020.
För oss är snabbhet, service och kvaliteten på tjänsten viktigare än att ha tre olika varumärken. Med nya Foodora kommer vi att kunna fokusera mer på våra restauranger och kunder, säger Samir Bachkami.