OnlineFactory har varit oerhört lyckligt lottade och vill därför erbjuda hjälp till dem som är mest utsatta i denna situation. De lanserar därför ett eget Coronastöd till de e-handlare i Sverige som har drabbats värst under krisen.
De kommer att erbjuda 50-75% rabatt* på sina ordinarie listpriser till de e-handlare som har tappat minst 30% av sin omsättning ifrån februari till mars. Erbjudandet kommer att gälla till max den 30 juni.
- Vi kommer att förlora på detta rent ekonomiskt men vår förhoppning är att vi kan hjälpa en del e-handlare igenom den värsta krisen och att de sedan blir lojala kunder till oss. Det är dock viktigt att påpeka att kunderna när som helst kan avbryta samarbetet utan någon typ av inlåsning, säger VD Peter Eriksson.
OnlineFactory erbjuder tjänster inom 3 områden; kundtjänst, content management och online marketing.
- Inom kundtjänst är det traditionell kundtjänst för inkommande ärenden som dominerar även om tjänster för telemarketing testas med en del kunder.
- Inom content management erbjuds tjänster som copy writing, produktupplägg, översättningar, fotoretuschering, etc.
- Inom onlinemarketing erbjuds tjänster som influencer marketing och social media marketers.
OnlineFactory som är verksamma i Filippinerna är satta under strikt karantän men hann ställa om till 100% hemarbete redan innan de tuffa karantänreglerna infördes. Hela personalstyrkan är intakt och växer på under krisen även om arbetssituationen är lite annorlunda än normalt.
- För de e-handlare som detta är intressant för är det bara att kontakta mig på e-mailadress: Peter.eriksson@onlinefactory.asia, så kan vi diskutera hur vi kan hjälpa just Er med detta erbjudande. Vi hoppas på detta sätt kunna hjälpa en del svenska e-handlare genom krisen och samtidigt som vi kan anställa en del duktiga människor som har förlorat sina arbeten under krisen.
*) 75% rabatt på engelsktalande personal och 50% på övrig personal.