ANNONS

Online står för 30 procent - men jättens resultat störtar: "Svagare än planerat"

Daniel Ervér, vd för H&M-gruppen
"Fortsätter uppgraderingarna i hög takt".

H&M-gruppen befinner sig i ett skede av omvandling. Trots att försäljningen visar tecken på tillväxt, skymtar utmaningar på horisonten. Förändrade kundbeteenden, strategiska satsningar och ett föränderligt ekonomiskt klimat sätter press på modejätten.

LÄS ÄVEN: H&M rensar ut i tystnad: Lägger ner hubb - chef och anställda lämnar

När företaget nu släpper siffrorna från sitt första kvartal, december 2024 till februari 2025, kan vi se att utmaningarna avspeglas i resultaten.

ANNONS
ANNONS
Izabella Borowska
izabella@ehandel.se

Just nu
3 mån för 99 kr

Få de senaste nyheterna inom e-handel – analyser, insikter och affärskritisk information. Allt på ett ställe!

Därefter 299 kr/mån. Priset är exkl. moms.