Bubbleroom har släppt siffrorna för sitt tredje kvartal, juli till september. E-handelsföretagets omsättning minskade med 2,9 procent till 91,8 miljoner kronor under perioden, jämfört med i fjol.
LÄS ÄVEN: Bubblerooms nya vd på plats – tidigare än väntat
Samtidigt visar e-handlaren upp ett justerat rörelseresultat (EBITDA) på -11,1 miljoner kronor. Att jämföra med -7 miljoner under det tredje kvartalet 2022. Ebitda-resultatet skrivs till -12,1 miljoner kronor (-14,9).
Givet kvartalets otillfredsställande lönsamhetsutveckling och det nuvarande makroekonomiska klimatet, har vi beslutat att inleda en strategisk översyn av verksamheten. Våra långsiktiga strategiska mål förblir oförändrade, men den operativa vägen för att nå dessa mål behöver genomgå en taktisk översyn, skriver Bubblerooms nytillträdde vd, Magnus Månsson, i en kommentar.
Investeringar ska bära frukt
I rapporten konstaterar Månson även att bolagets tidigare investeringar i ett automatiserat robotlager nu innebär en väsentlig lägre logistikkostnad.
E-handlaren ska även befinna sig i slutfasen av att implementera ett nytt affärssystem som man hoppas ska effektivisera verksamheten och skala affären för en lönsam tillväxt.
Med mina tidigare erfarenheter och insikter från online- och modebranschen, är jag övertygad om att Bubbleroom inte bara står starkt positionerat på marknaden utan också har stor potential att expandera och stärka sin position ytterligare. Vi står på en stabil grund där viktiga investeringar redan gjorts för att säkra både skalbarhet och framtida lönsamhet, säger Magnus Månsson.