E-handlaren NetOnNet har sedan många år tillbaka fokuserat på företag utöver privatpersoner. 2013 utökade man dock sin satsning på B2B och gav det en egen sektion i nätbutiken.
LÄS ÄVEN: NetOnNet ökar sin satsning på företagsförsäljning
Sedan dess har företaget fortsatt att utveckla affären för företag och NetOnNet B2B, som avdelningen heter, ska idag erbjuda en hel del olika tjänster.
- NetOnNet B2B säljer produkter från befintligt sortiment till företagskunder via våra Lagershoppar och hemsidor. Vi har även större ramavtalskunder som handlar löpande . Vidare agerar vi distributör och erbjuder ”drop shipment”-lösningar till diverse större kedjor främst i Sverige, men även till andra länder, berättar NetOnNets kommunikationschef Nora Ay för Ehandel.se.
Tillverkar produkter åt andra
NetOnNet ska även utnyttja sin starka närvaro i Kina för att erbjuda tillverkning av hemelektronikprodukter åt andra detalj- och dagligvaruhandelskedjor (OEM-tillverkning).
- Hela grundtanken med NetOnNet B2B, precis som med NetOnNets övriga verksamhet, är att göra processen så mekanisk som möjligt för våra kunder. Målet är att göra det enklare för kunden samt hålla kostnaderna så låga som möjligt, vilket kommer våra företagskunder till gagn genom tidsbesparing samt lägre priser, säger Nora Ay.
I går meddelade NetOnNet B2B att de nu utökar sina B2B-tjänster till att även inkludera företagsabonnemang för telefoni.
- Detta speglas i allra högsta grad om man tar en titt på vårt tjänsteutbud som idag utökades med telekomspecialisten på företagsabonnemang, nämligen Telness. Telness erbjuder kunden en plattform där de enkelt kan administrera alla sina anställdas telekom-abonnemang utan vare sig några bindningstider eller andra dolda kostnader, förklarar Nora Ay.