I dag har alla som är smarta nog att prenumerera på vårt Analysbrev fått lite trevlig statistik i sin digitala brevlåda. Förutom att oktober var ruskigt nära att bli årets hetaste e-handelsmånad så bjöd Analysbrevet på spännande siffror om Black Friday.
Nästan alla siffror pekar förstås uppåt nu när vi närmar oss juletider. Förra månaden så ökade försäljningen med 16 procent, jämfört med i fjol, samtidigt som antalet order var hela 32 procent högre.
Ökningar på flera hundra procent
Häromveckan tittade vi närmare på Black Friday i och med att E-rapporten #3 släpptes. Nu har vår analysavdelning även undersökt hur de olika e-handelsbranscherna ökar sin försäljning under den stora rea-dagen.
Hur mycket ökar till exempel försäljningen för modehandlare under den svarta fredagen? Enligt månadens Analysbrev såg dessa handlare förra året en ökning med 550 procent, och då är mode ändå inte den kategori som ökar mest.
Här kan du läsa det alldeles färska Analysbrevet. Se även till att börja prenumerera - på denna länk - så att du inte missar nästa brev som vi gissar kommer att bjuda på ännu djupare insikter om julhandeln.