När Black Friday-festen var avklarad och 2019 hade lagts till handlingarna kunde TPL-aktören DreamLogistics rapportera att bolagets omsättning hade ökat med 38 procent under det gångna året. Nu står det klart att företagets tillväxt fortsatt under början av 2020.
Under det första kvartalet gjorde företaget en ökning på 91 procent, vilket uppges till stor del bero på förvärvet av konkurrenten Reach Logistics. Tittar man bara på DreamLogistics stannar tillväxten på 40 procent. Omsättningen för det första kvartalet summerades till 71 miljoner kronor.
LÄS ÄVEN: TPL-aktören förvärvar konkurrent - ska omsätta 350 miljoner
Att fortsätta vår tillväxtresa och att följa upp föregående år med ett starkt Q1 känns helt otroligt. En stor ära att få vara med våra kunder i deras utveckling, säger Jonas Ahlgren, vd på DreamLogistics, i ett pressmeddelande.
"Fullständig lockdown" hos en del kunder
Jonas Ahlgren konstaterar att en del av företagets kunder trots coronaviruset har haft en stark utveckling i Q1, medan det sett mörkare ut för andra. Han pekar bland annat ut B2B och mode som områden där försäljningen backat kraftigt.
För oss har det inneburit att vi fått visa vår flexibilitet där vi har kunder som på kort tid växt med flera hundra procent medan andra är i fullständig lockdown och mer eller mindre inte har någon försäljning alls, säger han.
Under det första kvartalet har DreamLogistics investerat i automation, samt förstärkt sin IT-avdelning. Målet på sikt uppges vara att bli Sveriges ledande logtech-bolag.
LÄS ÄVEN: VD:n sadlar om - blir "Commander in Chief of the Black Friday Army"