ANNONS

Nytt system tar Consortio mot omnikanalshandeln

Nytt system tar Consortio mot omnikanalshandeln

Consortio Fashion Group (CFG), har sedan ett par dagar tillbaka ett nytt affärssystem, Pulsen Harmoney. Något som innebär att man nu använder ett och samma system för alla sina fyra olika varumärken. Bubbleroom, Halens, Cellbes och Discount24.

ANNONS

Sommaren 2012 berättade Consortio Fashion Group om sina planer på omstrukturering från postorderföretag till modern e-handel. Till sin hjälp valde man e-handelssystemet Pulsen Harmoney, som är särskilt utvecklat med tanke på företag som bedriver omnichannel-handel

– De företag som använder Harmoney bedriver ofta försäljning genom flera olika kanaler och är verksamma på olika geografiska marknader. Systemet är modulbyggt och kan därför anpassas efter företagens expansion och tillväxt, skriver IT-företaget Pulsen, i ett pressmeddelande.

Nu är arbetet klart och sedan ett par dagar tillbaka använder CFG sig av det nya affärssystemet för sina fyra olika varumärken. Halens, Bubbleroom, Cellbes och Discount24.

– Att vi nu i dagarna bytte affärssystem till ett och samma system för alla våra varumärken och marknader samt att genomförandet gick smidigt, känns fantastiskt och är en sann milstolpe för CFG. Med affärssystemet som grund kan vi nu fokusera på vår expansion och affärsutveckling, säger Freddy Sobin, VD Consortio Fashion Group.

Tre blev ett

Utgångspunkten vid starten av projektet var tre egenutvecklade system som skulle ersättas av ett och samma fullskaliga affärssystem, Harmoney. Ett renodlat omnichannel-system som ska hjälpa CFG att expandera ytterligare på sina 14 marknader och även i planerna att utöka antalet fysiska butiker.

I helgen öppnade Bubblerooms första fysiska butik i Skärholmen i Stockholm med integrerad kassalösning i affärssystemet.

– För Pulsen har samarbetet med CFG inneburit att vi nu är den ledande leverantören av affärssystem för handelsföretag med inriktning mot omnichannel. Vi ser fram emot vårt fortsatta samarbete med CFG och deras expansion, säger Fredrik Hedblom, VD Pulsen Production.

Källa: Press

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se