ANNONS

Nytt succéår för Desenio - från 425 till 600 miljoner på ett år

Fredrik Palm, vd på Desenio

"Förväntas fortsätta med god tillväxt".

ANNONS

En brantare tillväxtkurva än den som Desenio visat upp de senaste åren får man förmodligen leta efter. Bolaget, som säljer posters och tillbehör online, omsatte år 2015 31 miljoner kronor - en summa som år 2018 hade vuxit till 425 miljoner.

LÄS ÄVEN: Desenios vd efter succéåret: "Vi fortsätter att växa bra"

Nu står det klart att Desenio lagt ännu ett rekordår till handlingarna. 2019 omsatte företaget drygt 600 miljoner kronor. Samtidigt passade man på att öka resultatet från 122,1 till 126,7 miljoner kronor.

Årets verksamhet har haft fortsatt fokus på geografisk expansion. Under året har bolaget lanserat lokala webbutiker i Polen, Tjeckien, Slovakien och Irland. Nya marknader i kombination med fortsatt god tillväxt på befintliga marknader har bidragit till ett positivt resultat, berättar företaget i sin årsredovisning.

"Utvecklar ständigt vårt sortiment"

Mycket tyder på att även 2020 blir ett starkt år för Desenio.

Bolaget förväntas under 2020 fortsätta med god tillväxt, dels på befintliga marknader men även i kombination med att öppna lokala webbutiker i fler länder, heter det i årsredovisningen.

Desenios vd Fredrik Palm berättar att företaget nu säljer till 35 länder.

Vi utvecklar ständigt vårt sortiment för att ligga rätt i trend och fortsätta vara relevanta för våra kunder, vilket framför allt bidrar till att våra kunder upptäcker oss och sedan fortsätter att återvända till oss, säger han till Ehandel.
Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se