CDON storsatsar på sina finska handlare. Marknadsplatsen ska underlätta försäljningsprocessen för tredjepartssäljarna med hjälp av lager- och logistikaktören Axla Logistics.
LÄS ÄVEN: CDON är nu en marknadsplats: Marketplace växte 60 procent
På sikt kommer samarbetet att gynna båda parter. Axla Logistics tillhandahåller logistiklösningar, och genom samarbetet kan företaget utveckla sin tjänst för e-handeln. CDON tillhandahåller en kundbas som vill nå ut i landet, samt en nordisk plattform som ger finska handlare möjlighet att synas på andra marknader.
Kombinationen av CDON:s utbud och kundpool, och Axlas logistikkompetens kommer att gynna både handlare och kunder. Axlas förtroende för oss som partner ser vi som ett bevis på att vår expertis inom nordisk e-handel genererar affärslösningar. Detta är helt i linje med våra ambitioner, säger Artemis Diabaté, Key Account Manager hos CDON, i ett pressmeddelande.
Idag har CDON över 1500 anslutna handlare på marknadsplatsen, och under 2020 hade sajten cirka 120 miljoner besök och 2,3 miljoner aktiva kunder.
Axla Logistics har funnits i över 20 år och har erfarenhet av lager, order fulfilment och internationell distribution. Men nu vill man öka sina marknadsandelar på den finska marknaden, och strategin är att skräddarsy tjänsterna utifrån e-handlarnas behov och önskemål inom orderbehandling, lagerhållning och distribution.
Jag är övertygad om att detta samarbete skapar goda förutsättningar för e-handlare och gynnar alla parter, säger Matias Toukonen, försäljnings- och marknadschef på Axla Logistics.