Sök
Stäng denna sökruta.
ANNONS

Hennes e-handel flög över 11 miljoner - första året på egna ben

Sanne Josefson
"En del av varumärkesstrategin".
Izabella Borowska
izabella@ehandel.se

Dela artikeln:

Från influencerprojekt till självständigt bolag. E-handelsföretaget Sanne Alexandra Stockholm, som grundades av Sanne Josefson och Hubso år 2013, redovisar siffror som ett fristående bolag sedan 2021.

LÄS ÄVEN: Amazon satsar på svensk influencer – men varför?

Modevarumärket Sanne Alexandra Stockholm har visat en stark omsättningstillväxt under sitt första år på egna ben, med en ökning på 35 procent. Intäkterna uppgick därmed till 11,6 miljoner kronor.

ANNONS

Trots detta har rörelseresultatet tagit en negativ vändning, från en vinst på 1,9 miljoner kronor året innan till en förlust på 340 000 kronor under 2023.

Bolaget ser positivt på framtiden och planerar att fortsätta investera i varumärket för att nå lönsamhet.

Sanne Alexandra Stockholm gör sitt första hela räkenskapsår. Bolagiseringen är en del av varumärkesstrategin och ett resultat av tillväxtpotential, skriver bolaget i rapporten.

Varumärket har alltid jobbat med flera olika produkttyper, allt från skjortor och koftor till byxor och klänningar. Men nu verkar man bestämt sig för att främst satsa på en kategori.

Bolaget kommer att fortsätta sitt arbete med en tydlig strategi med fokus på bekväma underdelar för kvinnor.

Sanne Alexandra Stockholm är ett dotterbolag till Hubso Group.

Dela artikeln: