Det svenska företaget och varumärket Hestra, som grundades 1936, gör nu en storsatsning på egen e-handel. Bolaget har under det senaste året jobbat tillsammans med e-handelsbyrån Grebban för att ta fram en global och modern e-handel.
Satsningen omfattar en total remake av HestraGloves.com. En sajt som tidigare “mest fungerade som ett showroom” för företagets produkter.
Vi är otroligt exalterade över vår nya e-handelssatsning. Sedan Hestra grundades 1936 har vi byggt upp ett globalt erkänt varumärke, där vår framgång i grund och botten är produktdriven. Våra handskar är kända för sin hållbarhet och kvalitet. Därför har vi en väldigt stor andel återkommande kunder som flitigt använder handskarna i flera år tills det är dags att köpa ett par nya, säger Emilia Svärm, marknadschef på Hestra och tillägger:
Kvaliteten har varit enkel att förmedla i våra fysiska butiker, men hamnat lite i skymundan i det digitala. Vi ser en otrolig potential i att skapa en digital varumärkesupplevelse där våra återkommande kunder enkelt kan handla sina personliga favoriter, men också ge nya kunder en upplevelse som ger samma starka intryck av kvalitet och hållbarhet som de får i våra fysiska butiker globalt.
Ett stort fokus med den nya sajten har alltså handlat om att förmedla kvalitén och varumärket men också att guida kunderna till rätt produkt för just dem.
Den nya “digitala flaggskeppsbutiken” ska vara byggd på plattformen Centra och den ska vara lokaliserad till företagets fokusmarknader som inkluderar hela EU, inklusive Norge och Storbritannien, samt USA.
För att uppnå vårt mål om att dubbla omsättningen i e-handeln redan första året måste vi på ett smidigt sätt kunna anpassa produktutbud och utseende baserat vart besökaren befinner sig geografiskt. Vi hanterar nu digital försäljning mot hela EU och USA med två mindre, men väldigt sammansvetsade team. Därför var det av största vikt att ha en effektiv och smidig lösning på plats, säger Emilia Svärm.