Dropshipping-leverantören Droshi, som för något år sedan tog plats i e-handeln med ambitionen att bli "Europas Alibaba", har sett en svagare utveckling på senare tid.
LÄS ÄVEN: De ska hjälpa e-handlarna att droppa logistik-krånglet"
Bolaget har under det senaste året ansträngt sig för att få in nytt kapital, men konstaterar nu att nyemissionen har misslyckats. I ett pressmeddelande skriver Droshi att bolaget därmed nu är till salu.
"Har gjort allt vi kan"
Droshi har enligt egen utsago över hundra anslutna leverantörer och flera hundra tusen anslutna produkter, vilket alltså inte har hjälpt. Sedan februari i år är företagets plattform stängd.
Det känns såklart väldigt tungt och absolut inget vi önskar. Det känns som att jag adopterar bort mitt eget barn för att jag ej kan försörja det längre. Vi har gjort allt vi kan för att kunna göra en nyemission, kan inte vi ta det vidare hoppas vi att någon annan kan och vill. Vi har byggt ett väldigt bra system för dropshipping och kommit långt, så det känns som att man snubblar på mållinjen. Men jag är säker på att andra i branschen till exempel en 3pl-aktör kan ha användning för vårt system, säger Droshis grundare och vd Jonas Salminen.
Företaget förtydligar att beslutet att sälja verksamheten inte har någonting med coronaviruset att göra utan att sitiuationen helt enekelt beror på att man inte lyckats ta in investeringar.
Vi är ett techbolag som kostar mycket att driva och utveckla. Vi har vetat hela tiden att vi kommer behöva mer kapital för att ta oss vidare till nästa steg. Nu har vi inte lyckats med detta. Därför letar vi nu istället aktivt efter en ny ägare, säger Jonas Salminen.