I våras stod det klart: Footway tar över Sportamore. Efter att förvärvet offentliggjorts kunde företaget i somras berätta om planen framåt. Den gick bland annat ut på att ta Sportamore till en rad nya marknader.
LÄS ÄVEN: Footways plan för Sportamore - stor internationell expansion
Och det första steget på den stora expansionen verkar vara att få på plats en ny sajt. Som vi berättade tidigare i dag har nya Sportamore.se nu sett dagens ljus.
LÄS ÄVEN: Här är Sportamores nya sajt - "powered by Footway"
Vi har i helgen lanserat Footways helt nya e-handelsplattform och Sportamores nya sajt är en del i denna utrullning. Det är inte bara en ny sajt, vi har också lanserat Sportamore på 19 nya marknader, skriver Susanne Cederström, som arbetat med den nya sajten för Footway, till Ehandel.
Sportamore har en särställning inom sin nisch för sportprodukter i Norden och vi ser stor potential för butiken i Europa. Vi har också återlanserat Heppo och RunForest på den nya plattformen.
Som vi berättade tidigare i dag är Sportamores nya sajt fortfarande under utveckling. Besökare kunde bland annat ta del av SEO-missar och udda taggar, vilka företaget nu håller på och ser över.
När det rör sig om en så stor lansering som plattformen innebär får man alltid räkna med en del barnsjukdomar, och dessa lägger vi nu stort fokus på att åtgärda. Vi ser fram emot att fortsätta utveckla plattformen och alla dess butiker vars utbud kommer drivas av kundernas behov baserat på data, AI och automation.