Logistikbolaget Droppa är en tjänst för främst returer till e-handlare, men nu även för frakter mellan privatpersoner.
Nu inleder företaget ett samarbete med second hand-appen Plick, som i dagsläget har över en halv miljon användare, enligt ett pressutskick. Användare på Plicks plattform kan nu därmed välja Droppa som fraktalternativ.
Droppa har under sommaren rullat ut sin tjänst till 75 Pressbyrån- och 7-eleven-butiker i Stockholm. Framöver väntar även lanseringar i Göteborg och Malmö.
Säljaren behöver endast ha med sig sin artikel och en QR-kod i mobilen. Påse att skicka artikeln i tillhandahålls på plats i butik. Droppa hämtar därefter varorna på elcyklar och skickar slutligen till respektive köpare med hemleverans, framgår det av ett pressmeddelande.
"Ett bra pris"
Samarbetet med Plick är det första i raden med en second-hand plattform, för Droppas del, framgår det.
Vi är så glada och stolta över samarbetet med Plick. Vi vill att det ska vara lika lätt att handla second hand online som det är att köpa nytt. Vårt fokus på kund med påse som ingår, ett bra pris och hemleverans till köparen passar perfekt för preloved fashion, kommenterar Anton Bukowski, grundare och vd på Droppa.