ANNONS

Nya funktioner pÄ Reels - upp till 55 procent av annonsintÀkterna till influencers

ANNONS

Meta, bolaget bakom Facebook och Instagram, har nu lanserat nya annonsfunktioner som ska lÄta kreatörer ta del av upp till 55 procent av annonsintÀkterna frÄn sina Reels-klipp. Det rapporterar Ad Age som skriver att detta Àr nÄgot som Meta gör för att locka kreatörer frÄn Tiktok.

IntĂ€kterna kommer huvudsakligen att komma frĂ„n bannerannonser, som ska visas som halvtransparenta bilder lĂ€ngst ner i videor, samt ”sticker ads”, som Ă€r statiska bilder/loggor som kreatören kan placera var som helst i sitt klipp.

Meta tittar Àven pÄ en bredare lansering av en funktion som lÄter tittarna skicka stjÀrnor till kreatörerna, dÀr varje stjÀrna Àr vÀrd en cent. Funktionen Àr i dagslÀget endast tillgÀnglig pÄ livesÀndningar.

Izabella Borowska
izabella@ehandel.se