Efter över tre decennier på den svenska marknaden står herrmodekedjan Brothers inför en omfattande förnyelse. Med en ny vd, en ny Creative Director och en uppdaterad strategi är målet att ge varumärket nytt liv.
Företagets nya ledarskap signalerar en tydlig riktning som ska förvandla Brothers till en modern och relevant aktör.
Modeveteranen Toni Collin tillträder som vd och delägare. Med över 20 års erfarenhet från modebranschen har han tidigare byggt upp Volt, till 100 butiker i tre länder som vd. Han har även varit Country Manager på Carlings, där han bidrog till varumärkets expansion i Skandinavien. Närmast kommer han från modevarumärket BLK DNM där han också var vd.
Jag ser en enorm potential i att utveckla och växa affären för Brothers. Det finns ett tydligt hål i marknaden att fylla och för det krävs ytterligare investeringar som ger Brothers den synlighet varumärket förtjänar, säger Toni Collin.
Tillsammans med honom kliver Jessy Heuvelink in som Creative Director. Han har bakgrund från internationella märken som J. Lindeberg, Oscar Jacobson och Adidas, och senast arbetade han tillsammans med Collin på BLK DNM.
Nu ska duon leda förvandlingen av Brothers, och förändringarna ska vara stora.
Mötesplatsen för den svenska e-handeln
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Om Ehandel
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Om Ehandel