Efter över tre decennier pĂ¥ den svenska marknaden stĂ¥r herrmodekedjan Brothers inför en omfattande förnyelse. Med en ny vd, en ny Creative Director och en uppdaterad strategi är mĂ¥let att ge varumärket nytt liv.
Företagets nya ledarskap signalerar en tydlig riktning som ska förvandla Brothers till en modern och relevant aktör.
Modeveteranen Toni Collin tillträder som vd och delägare. Med över 20 Ă¥rs erfarenhet frĂ¥n modebranschen har han tidigare byggt upp Volt, till 100 butiker i tre länder som vd. Han har även varit Country Manager pĂ¥ Carlings, där han bidrog till varumärkets expansion i Skandinavien. Närmast kommer han frĂ¥n modevarumärket BLK DNM där han ocksĂ¥ var vd.
Jag ser en enorm potential i att utveckla och växa affären för Brothers. Det finns ett tydligt hĂ¥l i marknaden att fylla och för det krävs ytterligare investeringar som ger Brothers den synlighet varumärket förtjänar, säger Toni Collin.
Tillsammans med honom kliver Jessy Heuvelink in som Creative Director. Han har bakgrund frĂ¥n internationella märken som J. Lindeberg, Oscar Jacobson och Adidas, och senast arbetade han tillsammans med Collin pĂ¥ BLK DNM.
Nu ska duon leda förvandlingen av Brothers, och förändringarna ska vara stora.
Mötesplatsen för den svenska e-handeln
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Om Ehandel
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Om Ehandel