ANNONS

Nya appen som gör ungdomar lyckliga ska erövra Norden: "Målet är 700 000"

Koyar Afrasyab
ANNONS

"Go in, grab it and run away”.

För tre dagar sedan kunde Influens berätta om den nya sociala medieappen ”Lyckli”, som går ut på att ungdomar skickar komplimanger till varandra. Den svenska grundarkvartetten avslöjade då att appen snabbt blivit en hit bland svenska tonåringar, och att man redan har över 3000 användare. Detta trots att man till en början har valt att begränsa antalet skolor som appen är öppen för.

LÄS ÄVEN: Ny svensk social media-app gör entré – över 3000 användare ombord direkt

Nu berättar vd:n Koyar Afrasyab att han sagt upp sig från sitt jobb som läkare, för att satsa allt på Lyckli. Och målen är inte små. Redan i höst räknar teamet med att nå sin första milstolpe. 

Fram till Q3 i år är målet att vi har 700 000 användare totalt. Då ska vi ha spridit oss till hela Sverige och resten av Norden. Vi har sett i USA att den här sortens app har potential att sprida sig väldigt snabbt, säger han till Breakit

I dagsläget är hela satsningen självfinansierad. Och så planerar man att fortsätta, men samtidigt utesluter inte Koyar Afrasyab att man en dag släpper in någon i bolaget eller gör en exit.

För vår del så skulle jag säga att det är så pass tidigt att man inte utesluter någonting. Men vi har möjlighet att kunna bygga vidare det till någonting annat än bara en “go in, grab it and run away”, genom att hitta ytterligare sätt att differentiera oss på, avslutar han.

Izabella Borowska
izabella@ehandel.se