ANNONS

Ny Youtube-byrå till Sverige – Amazon bland kunderna

YouTube tittaren är otålig

"Video allt mer avgörande i marknadsstrategier".

ANNONS

Holländska Team5pm är en datadriven Youtube-byrå. Den uppges hjälpa varumärken och utgivare att skapa och optimera videor och kanaler för Youtube. Nu kommer byrån till Sverige, enligt ett pressmeddelande. Kontoret förläggs till Stockholm. Etableringen sker i samarbete med svenska reklambyrån Happify.

I dag har byrån 80 medarbetare – och Sverige blir det tredje landet som företaget etablerar sig i. Bland kunderna i Holland återfinns exempelvis Heineken, Amazon Prime Video, Volkswagen, Unilever, Canon, Samsung och tidningen De Telegraaf.

Youtube är videoplattformen nummer ett och den näst största webbsajten efter Google. Det Google är för webbsidor är Youtube för videor och video blir bara mer och mer avgörande i alla marknads- och innehållsstrategier, kommenterar Ronen Wolf, medgrundare av Team5pm, och tillägger:

Och trots YouTubes enorma popularitet, och storlek som sajt, fanns det inte någon specialiserad och helt dedikerad Youtube-byrå när vi startade. Det är märkligt om man tänker på hur många Google-specialiserade byråer det finns.

Team5pm uppges hjälpa sina uppdragsgivare med alla delar i videoprocessen. Detta för att kunden ska kunna dra nytta av Youtube i marknadsföring och försäljning. Men också för att bygga kundrelationer.

Vi hjälper våra kunder att öka antalet visningar och konverteringar organiskt på Youtube genom bättre distribution och optimering av deras befintliga innehåll. Vi erbjuder datadrivna insikter när de ska producera nya videor och ta fram innehåll som Youtube-algoritmen älskar. Vi har också ett Youtube Premium-nätverk som våra kunder kan ta del av, avslutar Ronen Wolf.

David Gustavsson
david@ehandel.se