Influencern Antonija Mandir är en av de profiler som nyligen synts i realityserien ”Svenska powerkvinnor”. Utöver tv-uppdraget arbetar hon även med sociala medier där hon har en humoristisk ton och gör samarbeten främst inom mode- och lifestyle-segmenten. Antonija driver en Instagramkanal med nära 360 000 följare, en Youtubekanal med nästan lika många prenumeranter och ett Tiktok-konto med cirka 200 000 följare.
RELATERAT: De omsatte mer än 5 miljoner i fjol – dubblade omsättningen
Men förutom att jobba som media- och influencerprofil driver hon även en produktionsbyrå i Stockholm vid namn Mandir Media, där hon har tre anställda. Sett till bolagsorganisationen så driver Antonija två bolag, Mandir Media AB och Antonija Mandir AB.
Det första verkar fakturera för både Antoijas influencer marketing-uppdrag och för byråns projekt. Den andra, Antonija Mandir AB, är ett helägt dotterbolag och registrerades så sent som 2020. Enligt Bolagsverket ska det vara verksamt "inom IT, media, reklam, mode, kläder, smycken samt äga och förvalta värdepapper".
Nu har siffrorna för det senaste räkenskapsåret, för båda bolagen, kommit in till Bolagsverket och det ser ut på följande vis:
Mandir Media mer än dubblade intäkterna under 2021. Omsättningen steg med över 104 procent och landade på 13,3 miljoner kronor. Samtidigt ökade även vinsten med hela 140 procent och uppgick till runt 6,5 miljoner.
Antonija Mandir AB har ännu inte registrerat några intäkter sedan bolaget registrerades, omsättningen ligger därför fortfarande på noll kronor. Men rörelseresultatet har förbättrats. Det ligger kvar på förlust, men har gått från minus 5 miljoner kronor under 2020 till minus en miljon.