I en ny investeringsrunda har storleksverktyget True Fit tagit in 25 miljoner dollar, vilket innebär att företaget nu har nått totalt 40 miljoner dollar i investeringar. Bakom pengarna som kom in i andra investeringsrundan står Jump Capital, Signal Peak Ventures, och Intel Capital.
Pengarna som samlats in ska användas till att möta en ökad efterfrågan och på så sätt skapa ökad tillväxt.
- Vi är jätteglada att få stöd av fantastiska investerare som Jump, SPV och Intel Capital, som delar vår vision om att det borde vara lika lätt att handla skor och kläder på nätet som det är att handla böcker, musik, filmer och hemelektronik, säger William R. Adler, VD för True Fit.
20 miljoner användare
True Fit är ett verktyg som genom att ställa frågor om vad kunden söker och hans eller hennes mått, ska se till att beställningen blir rätt från början. Meningen är att både kunden och e-handlaren ska slippa onödigt krångel med returer. Upplägget är inte helt olikt det som EasySize och Virtuesize erbjuder.
Sedan starten ska True Fit ha vuxit kraftigt och nu kommit upp i en databas med 20 miljoner användare.
- Det här är en spännande tid i korsningen för mode och data. Vi är så nöjda med att True Fits plattform låser upp den digitala tillväxten i sko- och modemarknaden för många ledande företag, säger William R. Adler.