ANNONS

Ny e-handelschef och rekord online - ökat mer än 130 procent

Frida Espes, e-handelschef på Erikshjälpen

"Trendigare än någonsin".

ANNONS

För två år sedan hoppade Erikshjälpen Second Hand på e-handelståget och lanserade en egen nätbutik, som kort och gott fick namnet Secondhand.se. I början av året tog Frida Espes på sig uppdraget som tillförordnad e-handelschef, och nu meddelar företaget att man har bestämt sig för att behålla henne.

LÄS ÄVEN: Erikshjälpens VD lämnar – en ny har nu tillsats

Frida Espes har senast jobbat som produktadministratör på Erikshjälpen. Dessförinnan har hon jobbat med inköp inom textilbranschen samt studerat på Textilhögskolan i Borås.

Jag trivs jättebra i den här rollen, men det har minst sagt varit en märklig och tuff period att leda igenom som ny chef, säger Frida Espes i ett pressmeddelande.

En grupp är alltid starkast tillsammans. Vi vill alla framåt, vilket gör att vi med glädje lägger kontorsjobbet åt sidan om det behövs och kavlar upp ärmarna för att packa paket eller ta emot inkommande varor. Vi hjälps åt!

Samtidigt meddelar företaget att e-handeln inte bara fått en ny chef men även slagit rekord. Under juli månad ökade omsättningen med 134 procent och i augusti med 94 procent.

Vi har slagit rekord på rekord och jobbat för fullt med att hinna med tillströmningen av kunder. Det har varit fantastiskt, säger Frida Espes.

Det är trendigare än någonsin innan att handla second hand. Vår största kundgrupp är kvinnor i åldern 25 till 34 år. Men den grupp som ökar snabbast är våra kunder i åldern 65+. Det är en grupp som ökat stadigt under en lång period, men som tog ett stort kliv framåt när coronapandemin slog till. I dag är 20 procent av våra besökare 65+.

Izabella Borowska
izabella@ehandel.se