Drygt 1 200 webbutiker använder sig idag av Nordisk e-handels plattform. Nu ska det bli lättare för användarna att effektivisera sin kundtjänstflöde med hjälp av Zendesk, en internationell aktör som erbjuder ett webbaserat verktyg för effektiv kundtjänsthantering.
Med Nordisk e-handels nya Zendesk-app ska e-handlare kunna effektivisera och få större grepp om sin kundhantering. Orderdata och kunddata från webbutiken syns direkt på ärendet i Zendesk, samtidigt som kundens pågående kundtjänstärenden blir synliga på kundkortet i e-handelsplattformen. På så sätt finns nödvändig data tillgänglig på båda plattformarna.
– Vi vet att snabb och effektiv kundtjänst är avgörande för en e-handlare. Därför har det varit viktigt för oss att hitta en bra partner som levererar ett vasst kundtjänstsystem. Med vår integration sparar e-handlaren många minuters sökarbete i varje kundtjänstärende. Samtidigt finns informationen direkt där den behövs i kunddialogen vilket förenklar och minskar antalet missförstånd, säger Rickard Rosenqvist, produktchef på Nordisk e-handel.
En naturlig förlängning
Den nya Zendesk-appen, som ska vara den första av sitt slag för den nordiska marknaden, knyter också ihop Nordisk e-handels CRM-funktionalitet, avtals- och prenumerationshantering och möjliggör exempelvis tidrapportering direkt på ärenden i Zendesk som hamnar i affärsplattformens ordinarie flöden.
Dessutom kan ärenden från olika kunder automatiskt styras till olika kanaler i Zendesk baserat på kunddata i Nordisk e-handels plattform. Kundärenden kan också skapas direkt från Nordisk e-handels plattform.
– Det blir allt viktigare att arbeta med att förbättra alla delar av e-handlarnas flöden och omge oss med bra kringsystem som stärker vår egen affärsplattform. Att knyta an Zendesk är ett steg i denna riktning och en naturlig förlängning av vår plattform, säger Rickard Rosenqvist.
Källa: Press