Nudie Jeans fortsätter sin digitala omställning och lanserar nu en ny e-handelssajt. Omställningen av verksamheten innebär att runt 72 procent av den totala omsättningen kommer från digitala kanaler, varav 23 procent från flaggskepsbutiken online och 49 procent från grossistverksamheten, för Göteborgsvarumärket.
En av nycklarna till vår framgång är att vi ständigt försöker förbättra och innovera oss själva. Detta gäller i alla led; från kvalitet, hållbarhet och design, till att hela tiden ligga i framkanten av ny teknik som gör att vi kan fortsätta växa och visa vägen för hur moderna varumärken kan kombinera hållbarhet med en kommersiell affärsmodell, säger Finn Stenberg, COO på Nudie Jeans, i ett pressmeddelande.
Genom vårt samarbete med e-handelsplattformen Centra och vår byrå Aino, har vi lyckats skapa en site som är globalt skalbar, samtidigt som den tydligt kommunicerar vilka vi är och vad vi står för.
Den nya e-handelssajten är live på 54 individuellt anpassade marknader. Parallellt öppnar man även en ny fysisk flaggskeppsbutik i London.
Vårt servicelöfte att vi lagar alla våra kunders Nudie Jeans gratis livet ut, att man kan lämna in sina gamla jeans och i utbyte får 20 procent rabatt på ett par nya och att vi förlänger livstiden på våra jeans med att erbjuda dem som ett second-hand val eller återvinns till en ny produkt skapar en cirkulär affärsmodell som i sin tur skapar en cirkulär kundupplevelse och kundrelation med ett stigande lifetimevalue, säger Mathias Jonasson, e-handels och retaildirektör på Nudie Jeans.
Online och offline är idag inte varandras motpoler och dem behöver verka i symbios genom hela organisationen. Tillsammans med Centra skapar vi en plattform som gör det enkelt att vara kund på Nudie Jeans, i en atmosfär där kunden är i centrum.