När en kund betalar med PayPal skickas han eller hon idag vidare till betaltjänstens sajt för att genomföra köpet. Men det här ser ut att snart vara historia. PayPal har nämligen tagit fram en ny lösning som gör att kunden stannar kvar på sajten.
Att döma av olika skärmdumpar som PayPal släppt kommer den nya kassan, som går under namnet ”In-Context Checkout”, dyka upp i ett pop-up fönster på e-handlarens sajt. Det verkar också som att det nu kommer att bli möjligt att växla mellan olika betalningsalternativ i rutan, något som PayPal har kritiserats för att försvåra tidigare.
Släpps senast juni 2014
Den nya kassan testas just nu hos ett antal större samarbetspartners och den kommer att vara tillgänglig både för stationära och mobila enheter. Den nya kassan kommer att vara sömlöst integrerad med e-handelssajten och ge en liknande köpupplevelse oavsett vilken enhet kunden använder.
Med ”In-Context Checkout” hoppas man kunna öka konverteringen för anslutna e-handlare, mycket tack vare att många kunder inte tycker om att omdirigeras när köpet ska genomföras. PayPal planerar att rulla ut den nya lösningen i full skala inom en inte alltför avlägsen framtid, senast i juni hoppas man att den ska vara redo för a-handlare världen över.
Källor: The Next Web, VentureBeat