ANNONS

Nu öppnar ansökan till Tiktok Ad Awards

ANNONS

Tävlingen har fått en ny kategori.

För tredje året i rad anordnas Tiktok Ad Awards. Den nordiska prisutdelningen hyllar företag och varumärken som på ett kreativt sätt använt Tiktok som en del av sin marknadsföring. Idag öppnar ansökan.

Bidragen bedöms efter kreativt tillvägagångssätt, innovativa strategier, användning av annonsering och det faktiska resultatet av kampanjen. Juryn består av handplockade profiler från branschen, bland andra Natalie Eriksson, CEO Crunchtime, och Oskar Hellqvist, creative director på Abby world.

Vi är imponerade av hur nordiska varumärken använder Tiktok för att skapa enastående resultat och nå helt nya målgrupper genom autentiska, kreativa och underhållande metoder. I år upprepar vi därför Tiktok Ad Awards och vi hoppas att det är lika många varumärken och företag som vill delta i år. Det är viktigt för oss att få hylla innovativa kampanjer som lämnar positiva resultat efter sig,  säger Liv Sandberg, chef för Tiktok i Norden, i ett uttalande.

Fyra kategorier att ansöka till

Totalt finns det fyra priskategorier att ansöka till, för den som vill ta emot ett pris den 27 november. Nytt för i år är kategorin “Greatest branding”. Såhär beskriver Tiktok själva kategorierna:

  • Greatest Performance: Kategorin hyllar den mätbara effekten av betalda Tiktok-kampanjer och framhäver således varumärken som har lyckats skapa enastående lower-funnel-mål med sin innovativa och kreativa kampanjstrategi.
  • Greatest Branding (ny kategori): När juryn dyker ner i den nya kategorien är det både det faktiska resultatet och huruvida kampanjen är trogen mot Tiktoks DNA som spelar roll. Här värdesätter juryn både kreativitet och innovation.
  • Greatest Creative: Priset går till det varumärke vars kreativitet på Tiktok överraskar mest tvärs över både betalt och organiskt innehåll. 
  • Greatest TikTok: Alla inskickade bidrag, oberoende kategori, kommer automatiskt att bedömas och övervägas för det övergripande priset Greatest Tiktok. Priset ges till den kampanj som bäst tänjt på gränserna för kreativitet och bäst prickar i samtliga bedömningsparametrar.
Sofie Magnusson
sofie@influens.se