ANNONS

Nu live i Danmark - på danska: "Har en bra utveckling"

Laszlo Varga, vd på Gents

Nylanserar i grannlandet.

ANNONS

Efter framgångar både digitalt och fysiskt på den svenska hemmamarknaden har e-handelsföretaget Gents kommit upp i en omsättning på över 70 miljoner kronor. Bolagets e-handel står för den absoluta merparten av omsättningen, men företaget har också en handfull fysiska butiker.

Gents, som säljer livsstilsprodukter för män, har sedan tidigare haft dedikerade nätbutiker i Sverige och Norge, samt en internationell sajt på engelska. I Danmark och Finland har kunderna kunnat handla från Gents.dk respektive Gents.fi, men språket har varit på engelska. Nu har dock e-handlaren bestämt sig för att göra ett omtag på den danska marknaden och i slutet av mars lanserade man nya Gents.dk efter att ha tagit hjälp av textleverantören Contentor.

I slutet av mars så gjorde vi en nylansering där sajten har blivit dansk på riktigt, med bland annat dansk text och även miljöbilder riktade mot den danska marknaden som ett led i en mer riktad satsning på Danmark, säger Gents vd Laszlo Varga till Ehandel.

"Ett naturligt steg"

Men trots att företaget alltså fram till nyligen hade allt innehåll på den danska sidan på engelska, är Laszlo Varga nöjd med hur butiken har levererat.

Vi har sett att vår försäljning i Danmark har en bra utveckling, om än på blygsamma nivåer jämfört med Sverige och Norge, och att de kunder som har upptäckt oss gillar oss och återkommer. Valet att göra detta har då blivit ett naturligt steg i vår utveckling då den följer vår mission - att hjälpa kunden som vill må bättre med sig själv - och vår strategi, det vill säga att i grunden ha lönsam tillväxt.

Vad har ni för förhoppningar gällande den danska marknaden?

Vårt mål är att vi ska erbjuda kunderna samma gedigna upplevelse och service som vi gör i Sverige och Norge, och skapa samma starka relation vi har med kunderna.

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se