Domino’s Pizza har nyligen lanserat ett nytt sätt att beställa Pizza i USA. Hungriga kunder kan nu beställa sin favoritpizza genom att twittra. Antingen med hjälp av en Pizza-emoji eller hashtaggen #EasyOrder till @Dominos.
– Detta är egentligen bara ett sätt att ge kunderna ytterligare en möjlighet att beställa. Om människor är vana vid att använda Twitter, och det är så de vill kommunicera, gör vi det helt enkelt möjligt för dem att beställa med hjälp av en plattform de känner sig bekväma med, säger Dennis Maloney, Domino’s marknadsföringschef.
Gäller endast favoritpizzan
För att beställa via det sociala nätverket krävs det att kunden har ett online-konto hos Domino’s, de måste också länka sitt Twitter-konto till sin profil hos pizzakedjan och följa Domino’s på Twitter. Profilen som kunden har hos Domino’s har sedan all nödvändig information som adress, hur de föredrar att pizzan levereras och betalningsinformation.
Det går dock inte att beställa vad som helst via Twitter, utan endast en förvald order som kunden sparat i sin profil. När kunden lagt sin beställning får de ett privat meddelande på Twitter där kunden får bekräfta beställningen, förslagsvis med en tummen upp-emoji. När allt är klart får kunden en länk där han eller hon kan följa sin beställning.
Källa: Internet Retailer