Det norska företaget Netthandelsgruppen, som startades 2014, driver de fyra nätbutikerna Soma, Weightless, Tights och Comfyballs. Weightless och Tights säljer träningskläder medan Soma är inriktad på hälsokost. Förutom att företaget driver sina olika onlinebutiker, tillverkar de också egna produkter så som Monster Snacks och klädmärket Jerf Sports.
Eget lager i Sverige
Netthandelsgruppens underklädesmärke Comfyballs, som lanserades i Sverige under 2018, har blivit något av en succé här. Tidigare i år kunde vi berätta att de redan etablerat ett eget lager i Sverige.
Comfyballs skickar produkter globalt och växer med över 50 procent i Sverige från månad till månad, men alla våra områden växer mycket, säger vd Per William Frøisland, till vår systersajt Ehandel.no.
Comfyballs är den enda av Netthandelsgruppens webbutiker som säljer sina produkter internationellt och där har tillväxten på den svenska marknaden varit som störst.
LÄS ÄVEN: E-handlaren Comfyballs gör succé trots fällningen i Sverige
"Målet har inte varit att tjäna pengar"
Det har gått bra för Netthandelsgruppen, vars omsättning för det senaste året uppgick till 112 miljoner norska kronor. I dagsläget tittar de även på att förvärva ännu en webbshop. För 2019 satsar de på att omsätta 150 miljoner norska kronor.
Vi växte med 44 procent i fjol och tillväxten är bra samtidigt som vi börjar att tjäna pengar. 2019 vill vi visa att vi kan vara lönsamma samtidigt som vi växer. Målet har inte varit att tjäna pengar, utan att först och främst öka i volym och bilda en stark position på marknaden, säger Per William Frøisland.
Just nu är de även igång med att bygga ett nytt, större lager på 2500 kvadratmeter, som ska hjälpa dem att expandera.
I dag är vi inte automatiserade, men detta är något som vi ser som en nödvändighet på sikt.
Per William Frøisland säger också att de jobbar med att förbättra användarupplevelsen på sina sajter, med att exempelvis mobilanpassa sina hemsidor och att förbättra bilderna.