För ett par dagar sedan berätta vi om NordicInks expansion till Finland, något som verkar ha gått bra. Men steget österut är inte det enda som NordicInk filat på under året som gått. Under våren har man uppgraderat hemsidan med ny design och förbättrade funktioner. Nu har man även kompletterat med en ny mobilsajt.
– Målsättningen med den nya sajten är att öka användarvänligheten och tillgängligheten men också konverteringsgraden i mobila enheter. I takt med att Nordicink växer och utökar verksamheten så krävs en design där kunderna enkelt hittar ett naturligt köpbeteende på mobilsidan, säger Calle Johansson, VD Nordicink.
Mobilt växer snabbt
Fokus med den nya hemsidan har varit att kunderna enklare skall kunna navigera på sajten, mycket tack vare förbättrade funktioner. Den nya sajten ska också ge bättre synlighet i mobila enheter och förbättra köpupplevelsen för besökare och kunder.
– Handel genom mobila enheter växer snabbt och för kunderna är tillgänglighet viktigt. Den nya sajten har därför utvecklats med enkel navigering, en bra sökfunktion och en enkel kassa så att kunder på språng skall ha de bästa förutsättningarna för att handla när det passar, skriver NordicInk i ett pressmeddelande.
Källa: Press