ANNONS

NordicFeel satsar på podd för att ge kunderna inspiration

NordicFeel satsar på podd för att ge kunderna inspiration
Rebecka Carlsson och Cibeles Gonzalez

NordicFeel lanserar podcasten Beauty For Real.

ANNONS

I samband med att Sportamore presenterade sina siffror för 2016 lät bolaget meddela att nyhetssajten Sportamore Magazine nu även fanns att tillgå i Danmark, Norge och Finland.

Men den snabbväxande sportbutiken är knappast ensam om att satsa på redaktionellt innehåll för att nå ut till sina kunder, och den senaste tiden verkar egna poddar ha påbörjat sitt intåg bland landets e-handlare, även om lanseringarna hittills har skett i ganska begränsad skala.

I våras kunde vi berätta att Apotek Hjärtat skulle intervjua hälsoexperter i sin nylanserade poddcast, och nu är det dags för NordicFeel att ge sig ut på en liknande satsning.

"Nytt sätt att sprida inspiration" 

I Beauty For Real ska Rebecka Carlsson och Cibeles Gonzalez, som båda är anställda på NordicFeel, bjuda in gäster för att diskutera parfym, hårvård, hudvård och makeup.

- Podcastsatsningen är ett spännande och nytt sätt för oss att sprida inspiration och kunskap om både skönhetsprodukter och om skönhet i stort. Genom att bjuda in experter inom olika skönhetsrelaterade områden delar vi med oss av fördjupad kunskap, något som vi märkt att våra kunder uppskattar, berättar Tobias Mattsson, kommersiell chef på NordicFeel.

Beauty For Real kommer ut varje onsdag och har hittills getts ut i åtta avsnitt.

LÄS ÄVEN: E-handlarna som satsar på redaktionellt innehåll

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap