Nu kommer NetOnNets siffror för 2019. Elektronikkedjan ökade sin försäljning med nära 5 procent under året och landade på 5,5 miljarder kronor. Rörelseresultatet däremot rusade i fjol. Det steg med hela 357 procent och uppgick till 119 miljoner kronor.
Vi hade en positiv försäljningsutveckling under 2019, framför allt i slutet av året. Den trenden har vi tagit med oss in i 2020, något vi är glada över i den utmanande tid vi befinner oss i nu och en tid framöver. Det är min övertygelse att NetOnNets framgång ligger i att vi är trogna vår affärsmodell och att vi genom vår starka kultur utvecklar vår affär tillsammans med våra kunder. Det kommer vi att fortsätta med i år, säger Susanne Holmström, vd på NetOnNet, i ett pressmeddelande.
Under det gångna året har företaget stängt en butik och summerar idag sammanlagt 31 butiker i Sverige och Norge. Trots det har NetOnNet haft en försäljningstillväxt i båda länderna inom såväl e-handel som fysisk handel.
Vi har fortsatt att utmana oss själva och branschen för att säkerställa att vi har relevanta erbjudanden till våra kunder. Vi har bland annat stärkt vårt produkt- och tjänsteerbjudande, lanserat nya varumärken och snabbat upp våra leveranser i storstäderna.
En framgångsfaktor är vårt målinriktade arbete med att utveckla nya och innovativa lösningar för att kontinuerligt utveckla vårt starka omnikoncept, säger Susanne Holmström.