ANNONS

Nelly.com tar inspiration ifrån Google, introducerar ny sida med visuell sök

Nelly.com tar inspiration ifrån Google, introducerar ny sida med visuell sök
ANNONS

Nelly.com har tagit sin modebutik till en ny nivå med visuell sök. De har uppenbarligen tagit inspiration av Googles Boutiques.com och andra nya tjänster som t.ex. Glancely.

Du kan nu även söka helt i fritext på sidan. Vi testade att söka efter "röd blommig klänning" och fick då upp två klänningar med röda blommor. De har även infört, likt Boutiques.com, att shoppa via "looks". Du kan exempelvis få se en massa kändisbilder som när du klickar på dem tar dig till en liknande utstyrsel hos Nelly.

Även om vi är långt ifrån Nellys målgrupp måste vi säga att shoppa på detta sätt är mycket roligare än via vanliga tråkiga kategorier. Ribban till modemarknaden på nätet har uppenbarligen höjts den senaste tiden. Peter Rosvall, VD för Nelly.com, har följande kommentar gällande deras nya sida:

"Vi har gjort förbättringar överallt, både i utseendet, funktionaliteten och utbudet. Vi har tittat på vad som är bra i en fysisk butik och försökt återskapa det, samtidigt har vi tittat på vilka fördelar en internetbutik kan ge och tagit med oss det. Vårt mål i nya Nelly.com är att ge besökarna det bästa från båda världar."

Vi får nog hålla med Peter i att dessa nya funktioner faktiskt tar modesajten ett steg närmare de vanliga butikerna. Samtidigt som det blir enklare att hitta det man är ute efter. Ni finner deras nya hemsida här.

Källa (press)

Uppdatering: Nelly.com ska även lansera en egen tidning vid namn Nelly Magazine. Mer information om detta här.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap